Johannesburg 2005

Friday, June 10, 2005

Uued vanad autod

Vaatamata sellele, et olen juba palju kirjutanud liiklusest ja autodest, teen ma seda veelkord. Nimelt toodetakse siin riigis ikka veel mõningaid mudeleid, mis isegi eestis loetakse autoajalooks. Kui 1974 aastal tutvustati maailmale VW Golf 1 nimelist massinat, poleks keegi uskunud, et neid toodetakse ka rohkem kui 30 aastat hiljem. Aga see on nii. Lubage tutvustada – VW Chico ehk City Golf ehk Golf 1. Minul on testsõidud õnnelikult seljataga ja edastan oma muljed.
Foto NAGI's: VW chico 1.4 2005
Kuigi kõik autorendifirmad omavad suuremal hulgal neid masinaid, ei olnud sugugi lihtne mul enda valdusse paariks päevaks Chicot saada. Esimene katse oli Bloemfonteini linnas paaripäevases lähetuses olles. Meie projektiassistent ei suutnud kuidagi aru saada miks eesti poiss tahab tingimata kõige odavamat rendiautot. Lõpuks sain oma tahtmise läbi surutud, aga... kohapeal selgus, et Hertzil ei olnud hetkel ühtki isendit käepärast ja mulle anti Chrysler Voyager.. automaatkastiga.. Kahtlemata on too 7-kohaline pisibuss oma V6 mootori, muude vidinate ja ülivaikse salongiga väga mugav kruiseerimisvahend, aga linnavahel täielik põrgu, hea et parkimisel neegripoisid siin assisteerivad : )
Teine katse oli Port Elizabethi väisades, siin sain ma oma Golf 1 lõpuks kätte. Isend oli valge, ja enne mind 9000km läbinud. Oh üllatust - Chicosse oli mingil moel Skoda Fabia armatuurlaud sisse mugandatud. Rohkem üllatusi polnud, pigem nostalgia. Uksi avan võtmega, külmkäivitamisel tooreklapp välja, rooli- ja pidurivõimendit pole, rääkimata ABS-st. Salongiventilaator krigises õudsalt. Gaasipedaal on nagu suures bussis, sidur käib alla raskelt ja teinekord taban end jalaga kontrollimast, kas ta ka täiesti üles tagasi tuli. Auto on ülikerge ja õhuke. Turvatestil saaks kindla nulli.. Kuid kergus teeb kiireks, 1.4 mootor kiirendab sajani 10.5 ja 1.6 nii 9 sekundiga. Mürarikas, aga mitte midagi hullu. Kannatab ka kiirteel kimada. Pigem tegi meelehärmi käigukasti lülituste raskus ja ebatäpsus. Aga see oli vist konkreetse isendi viga.
Igal juhul on auto siinsete kohalike seas jätkuvalt populaarne, laialdaselt kasutatav ka turvafirmade ja politsei poolt. Endalgi võiks kodu olla, talvisteks jääraja sõitudeks.. Olgu või parempoolse rooliga : )
Veel üks huvitav masin käis minu tagumiku alt läbi – Toyota Tazz. Tegu on umbes 80-te alguse Toyota Corollaga, mida saab siin täiesti uuest peast osta. Seetõttu on ta tehniliselt poolelt vaadatuna Golf1-st veidi kaasaegsem v.a. armatuurlaud : ) Tazzil pole tahhomeetrit ega kella ega pööretepiirajat. Vajuta nii palju kui julged.. Mina teise käiguga üle 120 ei julenud – pärast lähebki lõhki : ) No ja kõigil siinsetel toyotadel on suunatule lüliti viidud roolisamba paremale küljele ehk siis tavaliselt enne kurvi viibutasin ma hoopis kojamehi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home