Johannesburg 2005

Friday, May 13, 2005

Kuidas mind türmi lubati viia :)

Täna oli mul kokkupuude kohaliku liikluspolitseiga. Olin just ristmikul lõpetamas hoogsat vasakpööret (see on siin see lihtsam pööre), kui mind paluti teeveerde tõmmata. Ka üks pisiBMW 120 oli juba seal uurimise all. Kuna ma olin kõiki reegleid järginud, siis ma tundsin end enesekindlalt, et küllap rutiinne kontroll. Hetkeks küll kripeldas, et paar ristmikku tagasi olin tugevalt roosa fooritulega läbi lipsanud, kuid see on siin normaalne kuna vilkuvat rohelist pole. Politseinik, kes minuga tegeles oli korpulentne mustanahaline daame, kahe kuldhambaga. Ikka how-do-you-do ja näita lube ja ohhooo mis riik see on? : ) Ja siis äkki : Miks sa sõiduajal telefoniga rääkisid? Aga ma ju ei rääkinud! Tema ikka nägi päris kindlast, et mis ma siin sogan!
Ma ei teadnud, kus mu telefon sel hetkelgi isegi oli (lõpuks leidsin taskust) ning ajasin ikka oma tõest juttu.. Selle peale öeldi et kuna ma salgan tuleb mind jaoskonda viia! Ja ta õõtsutas oma suurt keret nii et rinna peal kabuuris olev püstol eriti minu näo ligi jõudis. Nüüd oli minu meel juba sama must kui too politseinik isegi. Hakka või süüd omaks võtma... Kabuuriga tädi küsis minu passi, mida mul kaasas ei olnud ja seejärel eriti ülbe häälega juhilubade tõlget, kuna tema ei saa neilt mitte halligi aru. Tõlge on õnneks eesti lubade tagaküljel olemas.
Nüüd julgesin mina küsida, et on teil fotot minu rikkumise kohta ja näitasin, et minu telefoniga pole viimase poole tunni jooksul kõneldud. Selle peale tädi tõmbus vähe tagasi ja ütles tusaselt “you can go”. Seda lasin ma endale igaks juhuks veel kord öelda, et ikka kindel olla :)
Kokkuvõttes jäi selline mulje, et politseinikel oli reedel vaja veidi raha korjata tänavalt.. Ametlikult on nüüdseks siingi riigis keelatud kohapeal trahvi sisse nõuda. Saunas aga räägiti, et pistise andmine/võtmine on päris tavaline, eriti mustanahaliste politseinike puhul.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home